Ng Yen Yen telah membelanjakan RM1.8 juta untuk mempromosi Malaysia di Youtube.
Sebelum ini juga blog MiloSuam melaporkan Najib Razak terpaksa belanjakan RM609 000 sehari di Facebook untuk mempromosi Manifesto BN [Klik].
Kini Najib juga terpaksa belanjakan RM1.2 juta sehari di Youtube untuk tujuan yang sama. Bayaran iklan di page utama Youtube [Klik] akan dikenakan US400 000 [RM1.2 juta++] sehari. Lihat senarai berikut;
AOL homepage takeover: $500,000 to $700,000
Yahoo! homepage single day roadblock ad: $600,000
Turner Networks all-site day long roadblocks: $500,000
YouTube homepage single day roadblock ad: $400,000
Kim Kardashian’s tweet stream ad: $10,000 each
National Jounral Energy Blog: $364 CPM
Wall Street Journal video: $75-$100 CPM
Economist.com: $91 CPM/site takeover
Forbes.com per welcome interstital: $90 CPM
CBS March Madness on demand: $70 CPM
Daily Candy daily e-mail: $70 CPM
WebMD: $40-$60 CPM
Bloomberg C-level display inventory: $50
ABC.com full episode player: $45 CPM
Hulu: $35 CPM
Martha Stewart Living: $25 CPM
ESPN Brandchannel, YouTube: $22 CPM
Sumber : http://www.geek.com/news/ad-rates-revealed-for-popular-websites-1027752/
Iklan Najib Razak bermula pada 9/4/2013 dan sekiranya berakhir pada 1/5/2014 sebanyak RM27 968 000 terpaksa dikeluarkan untuk 23 hari? Banyak belanja yang terpaksa dikeluarkan. Adakah ianya dari duit UMno? Nampak kepada gaya iklan seperti di atas, tentunya duit rakyat Malaysia yang terpaksa dibelanjakan atas nama 1Malaysia Najib.
Baca Lagi: http://www.ekeleh.com/kini-najib-razak-belanjakan-rm1-2-juta-sehari-di-youtube/#ixzz2QSTuZzFx
No comments:
Post a Comment